کارگری

فیلم در نبرد At war 2018

بارها این جمله را از سیاست­‌مداران و یا مدیران کارخانه ها شنیده­‌ایم: «ما همه در یک کشتی هستیم اگر غرق شود همه با هم غرق می‌شویم.» این گزاره را وقتی به کار می‌­برند که دیگر دست‌شان رو شده است. و هر آن ممکن است رنجبران بازی­شان را به‌هم ­ریزند. خیر! کارگران با شما استثمارگران و ملیجک‌­های اطراف‌تان در یک کشتی نبوده‌­اند. کارگران هیچ­گاه کشتی­‌ای نداشند تا در آن غرق شوند. وارونه نگویید آنها همسفران­‌تان نیستند بلکه با شما «در نبرد» هستند. نبردی که آمیخته به زیست­‌شان است. آنها می­‌جنگند چرا که شما نان­شان را از چنگ­شان ربوده­اید. در این نبرد شکست می­خورند اما نمی­شکنند. شما تمامی تاریخ سرمایه‌­داری را تلاش کردید تا آتش خشم نبرد کارگران را خاموش کنید. اما دریغ که ندانستید همیشه مردان و زنانی هستند که خود­­ می­‌سوزند تا مشعل نبرد طبقاتی روشن بماند. فیلم «در نبرد» روایتی است از این مبارزه طبقاتی که سیکار کارگران را به تماشای آن دعوت می‌کند.

فیلم در نبرد At war 2018

دانلود فیلم در نبرد At War 2018 بهمراه زیرنویس چسبیده فارسی
دانلود فیلم At War 2018 بهمراه زیرنویس چسبیده فارسی

‫3 دیدگاه ها

    1. سلام دوست عزیز سپاس
      همه‌ی فایل ها یا دوبله هستن یا زیرنویس سافت ساب (اتچ شده) و یا با زیرنویس هارد ساب آپلود شدن
      این فایل هم با زیر نویس سافت ساب آپلود شده با پلیر دیگری امتحان کنید احتمالا مشکل رفع میشه

  1. سلام و خسته نباشید
    فیلم آموزنده و دیدنی است. چنین فیلم‌هایی بدون پیچیدگی، و از طریق به تصویر کشیدن اتفاقات رایج و روزانه محیط های کار و روابط میان کارگران، سعی در آموزش مبارزاتی و سیاسی کارگران و یاری رساندن به آنان دارد. فیلم “در نبرد” از طریق برجسته‌کردن نقاط ضعف و قوت مبارزات، در این هدف موفق است.
    در صحنه‌ای از فیلم یکی از کسانی که دستمزد بالاتری از دیگران دریافت می کند و شرایط کاری بهتری از سایر اعتصابیون دارد به جمع اعتصابیون می‌پیوندد و از تجربیات خود از فضای میان کارفرمایان می‌گوید. می‌گوید که خبر دارد که کارفرماها چقدر ترسیده‌اند، و به کارگران اعتصابی می‌گوید که اگر به اعتصاب ادامه دهند کارفرمایان به زودی تسلیم می‌شوند. هرچند که اختلاف میان کارگران باعث می‌شود که نتوانند از این تجربه استفاده کنند و سعی در طرد این کارگر دارند، اما فیلم به خوبی نشان می‌دهد که چگونه افرادی با دست کشیدن از منافع طبقاتی خود به مبارزه کارگران می‌پیوندند و تجربیاتی از روابط و ضعف های کارفرمایان را به کارگران منتقل می‌کنند. کارگران در طول مبارزه شان باید هنر استفاده از این تجربیات را به دست بیاورند.
    فیلم حرف بسیار مهم دیگری نیز برای ما دارد: برای یک مبارزه‌ی موفق “خشم” کافی نیست. ایجاد درگیری و برخوردهای شخصی و انتقام‌جویی‌های شخصی در هنگام اعتصاب به سود کارفرمایان و به ضرر کارگران و اتحادشان است و به سرکوب مبارزه و به اختلاف میان کارگران می‌انجامد. نکات این‌چنینی فیلم را به یک فیلم واقعا کارگری بدل کرده است.
    در صحنه‌ای دیگر، بازیگر اصلی فیلم که یک رهبر ثابت قدم کارگری است، از جانب بخشی از کارگران (که به دنبال شکستن اعتصاب هستند) متهم می‌شود که از وضعیت مالی خوبی برخورداراست و شرکت او در مبارزه را به ماجراجویی او نسبت می‌دهند. پاسخ رهبر کارگری قابل تامل است. ابتدا کمی از مشکلات خود می‌گوید، اما وقتی نتیجه نمی‌گیرد خطاب به کارگرانی که او را متهم کرده اند می‌گوید که می‌توانسته به جای شرکت در اعتصاب، به ماهیگیری و خوش گذرانی مشغول باشد، اما انتخاب کرده که برای کارگران بجنگد. کسی که برای آرمان رهایی کارگران می‌جنگد حتما لازم نیست که از فقیرترین و بی چیزترین کارگران باشد. حتی کسانی که به اندازه‌ی کارگران فرودست از شرایط موجود رنج نمی‌برند نیز می‌توانند به مبارزات کارگران بپیوندند. اما نکته ی تعیین کننده اینجاست: دست کشیدن از منافع طبقاتی و منافع زندگی در جامعه سرمایه داری .
    رهبر ثابت قدم کارگری که مبارزه تا آخرین نفس “اجبار و انتخاب” زندگی اش بوده است، حتی مرگش نیز به شکل دشمنی و جنگیدن با سرمایه داران نمودار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا